Pozycjonowanie Stron

Posiadanie strony internetowej jest nieodzownym elementem prowadzenia biznesu. Strony internetowe pełnią rolę wizytówkową dla firmy, prezentując zakres świadczonych przez nią usług. Są one również świetnym nośnikiem, dzięki któremu możemy zaprezentować nasze realizacje oraz wizualizacje produktów firmy. Aby te działania przynosiły wymierny skutek potrzebujemy nie tylko odpowiednio zaprojektowanie strony internetowej, ale strony zgodnej z zasadami SEO i wypozycjonowanej w wyszukiwarce Google.

Co to Jest Pozycjonowanie?

Pozycjonowanie to szereg działań, które mają za zadanie osiągnięcie wysokiej widoczności strony w wynikach wyszukiwania Google. Na proces pozycjonowania strony www składają się działania Off-site oraz Off-site.

Działania Off-site to zadania wykonywane przez pozycjonera w internecie bez ingerencji w stronę klienta. Do działań off-site przy pozycjonowaniu strony możemy zaliczyć podłączanie narzędzi analitycznych oraz poprawę profilu linkowego. Brak poprawy błędów Off-site może mieć negatywny wpływ na wyniki strony włącznie z jej usunięciem z wyszukiwarki Google.

Działania On-site to prace wykonywane bezpośrednio na stronie klienta. W zakres tych prac wchodzi zarówno poprawa kodu pozycjonowanej strony, jak i prace Content Marketingowe, czyli opracowanie odpowiednich treści wspomagających proces pozycjonowania.

Pozycyjonowanie w Google

Pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google opiera się w głównej mierze na dwóch metodach działania wspieranych odpowiednio dobranymi narzędziami i wiedzą oraz doświadczeniem specjalistów.

Większość Agencji prowadzących działania SEO dla swoich klientów działa w oparciu o pozycjonowanie organiczne, czyli płatność abonamentową inaczej nazywaną ryczałtem. W takim procesie pozycjonowania klient agencji płaci comiesięczny abonament, z którego agencja pokrywa koszty pozycjonowania i wdraża długofalową strategię działania.

Na efekty pozycjonowania organicznego zazwyczaj trzeba poczekać kilka miesięcy gdyż proces ten jest złożony i wymaga wykonania szerokiego zakresu prac. Efekty takiego procesu pozycjonowania są jednak zazwyczaj długotrwałe i odporne na częste zmiany algorytmu Google. Pozycjonowanie takie pozwala również na osiągnięcie widoczności na kilkadziesiąt lub nawet kilkaset słów związanych z ofertą firmy.

Pozycjonowanie za efekt. Jest to metoda wybierana przez małe firmy, których celem jest szybkie osiągnięcie zysku z pozyskanego klienta bez dbałości o trwałość prac jak i ich zgodność z zasadami Google. Pozycjonowanie takie polega zazwyczaj na podłączeniu do strony bardzo dużej ilości linków. Tak zwanych Spam linków oraz linków z systemów SWL (zakazane przez Google Systemy Wymiany Linków).

Działania takie w perspektywie kilku miesięcy prowadzą do wzięcia przez Google pozycjonowanej strony pod lupę i obniżenia jej pozycji a w skrajnych przypadkach całkowitego usunięcia jej z wyników wyszukiwania. Ofiarami takich praktyk padają najczęściej właściciele firm szukający pozornie tanich rozwiązań nie posiadający wiedzy o zasadach pozycjonowania i regułach wprowadzonych przez Google.

Ile Kosztuje Pozycjonowanie

Koszt pozycjonowania strony internetowej różni się zależnie od branży, zakresu działań i wielkości strony. Profesjonalne agencje dla każdego klienta ustalają indywidualny cennik i zakres prowadzonych prac posiłkując się przy tym Audytem SEO strony oraz potencjałem branży. W większości wypadków dla każdej pozycjonowanej strony przygotowywane są treści zgodne z zadami SEO, prowadzone jest linkowanie z wartościowych stron i portali oraz prowadzone przez doświadczonych specjalistów zmiany w kodzie i budowie strony. W wielu przypadkach klienci otrzymują również w ramach prac wpisy blogowe rozbudowujące bazę słów kluczowych.

Jak łatwo zauważyć prowadzenie prac przy pozycjonowaniu wymaga zaangażowania co najmniej trzech osób. Copywritera przygotowującego wartościowe teksty na stronę oraz treści na wpisy publikowane na zewnętrznych portalach. Link buildera wyszukującego odpowiednie portale i publikującego na nich wpisy. Publikacja tych wpisów pociąga za sobą dodatkowy koszt wynagrodzenia dla właścicieli portali. Kodem strony zajmuje się specjalista od technicznego SEO, tym zakresem prac zajmują się najczęściej osoby z długim doświadczeniem w pozycjonowaniu oraz wiedzą z zakresu programowania.

Jak łatwo się domyślić koszt pozycjonowania strony internetowej nie może wynosić 100 czy nawet 300 złotych, jakie oferty można często usłyszeć od przedstawicieli handlowych. Oferty pozycjonowania stron w takiej cenie prowadzą do nikłych efektów i zniechęcenia klientów do bardzo ważnych działań, jakimi jest pozycjonowanie.

Zamknij menu